‘’Onze dierenartsen en paraveterinairen staan voor u klaar in de dependance Intratuin in Utrecht’’

De dierenartsen van Dierenkliniek Midden Nederland in Utrecht zijn gevestigd in Intratuin Utrecht, ook wel bekend als Koningsdal. In de Intratuin vindt u onze dierenartsen op de dierenafdeling. Als u de winkel binnenkomt kunt u op de tuinafdeling aan het begin links afslaan, zodat u niet de gehele winkel door hoeft om bij ons te komen.

U kunt te allen tijde gratis op het parkeerterrein van Intratuin Utrecht parkeren.

• Dierenwinkel en dierenarts op één locatie
  • Mobiele dierenarts in Utrecht (bezoeken aan huis)
  • Behandelingen van gezelschapsdieren én paarden

Behandelingen in onze dierenkliniek

Bij onze dependance in Utrecht kunt u terecht voor de behandeling van gezelschapsdieren. Daaronder vallen honden, katten, konijnen en knaagdieren. Hieronder vindt u een overzicht van de meest voorkomende behandelingen in onze praktijk:

Vaccineren
Kittens moeten worden gevaccineerd tegen nies- en kattenziektes. Hiervoor zijn meerdere injecties nodig. In de meeste gevallen geven we de kittens de eerste vaccinatie als ze 9 weken oud zijn en de tweede vaccinatie als ze 12 weken oud zijn. De vaccinaties dienen, afhankelijk van de leefwijze van de kat, jaarlijks te worden herhaald. Katten die naar een pension gaan moeten afhankelijk van de eisen van het betreffende pension gevaccineerd worden tegen Bordetella Bronchiseptica. Indien u hier vragen over hebt kunt u gerust contact met ons opnemen.

Ook pups dienen te worden gevaccineerd tegen ziektes, waaronder leverziekte, ziekte van Weil, Parvo en de hondenziekte. De vaccinaties die hiervoor nodig zijn krijgen de pups rond de leeftijd van 6, 9 en 12 weken. Ook dient de vaccinatie jaarlijks te worden herhaald. Honden die naar een pension gaan moeten geënt worden tegen kennelhoest.

Gaat u naar het buitenland met uw hond of kat? Dan is een Rabiesvaccinatie verplicht.

Wormen, vlooien en teken
Afhankelijk van de leefwijze van uw dier is het voor de gezondheid van uw dier belangrijk om hem of haar regelmatig te behandelen tegen vlooien en teken. Daarnaast is het ook belangrijk om regelmatig te ontwormen met speciale ontwormingsmiddelen. Onze dierenartsen kunnen uitgebreid adviseren over de verschillende type ontwormingsmiddelen en ontvlooiingsmiddelen. Beide producten kunnen in onze dependance in Utrecht direct worden aangeschaft.

Aanvullend onderzoek

Ook voor verder onderzoek kunt u bij ons terecht: we hebben een digitaal mobiel röntgenapparaat, welke we op al onze locaties kunnen gebruiken. We zijn in het bezit van de VetZ XDR3: een draadloos apparaat waarbij de foto binnen 6 seconde haarscherp in beeld is. U kunt dus zelf direct de foto zien. Daarnaast hebben we een mobiel echo-apparaat.

Verder kunnen we het volgende aanvullende onderzoek zelf uitvoeren:

• bloedonderzoek
  • urineonderzoek
  • mest/ontlasting onderzoek
  • microscopisch onderzoek

Waar wilt u afspreken?
  Thuis          Dierenkliniek

Of bel 0346 725 998

Maandag:
Dinsdag:
Woensdag:
Donderdag:
Vrijdag:
Zaterdag:
Op afspraak
15.00 – 17.00 uur
09.30 – 12.30 uur
13.00 – 17.00 uur

Social Media

Dierenkliniek Midden Nederland is ook actief in Social Media. Like ons op Facebook.

Dierenkliniek Utrecht - Intratuin
Koningsweg 87